International

Travailler efficacement dans un environnement multiculturel

Objectifs

Acquire knowledge of the cultural differences to enable you to succeed in your international business exchanges.

Public

Anyone having to negotiate in an international context

Durée
2 jours
Coût
690 € nets de taxes
Date

Session 2019 - 1 : le 10, 11 janvier 2019

Session 2019 - 2 : le 19, 20 septembre 2019

Lieu
CCI Brive, Guéret, Limoges
Programme
  • Adopt an intercultural approach
    • Be aware of your own cultural background
    • Analyze a cultural profile
    • Integrate cultural filters –Japanese, English, American, North of Europe, examples
    • Develop strategies for success with international clients

 

  • Identify the context of the negotiation
    • Understand the context and how much you understand of the other person’s reaction compared to Kohls’ iceberg
    • Assess risks and opportunities
    • Measuring the impact of cultural differences
    • Be explicit about your goals

 

 

  • Preparing an international negotiation
    • Be acquainted with Hofstede’s 6 dimensions
    • Analyze their strengths and weaknesses
    • Identify the right person to do business with
    • Be aware of your communication, body language, verbal and non-verbal communication

 

  • Good communication when working with international teams and colleagues
  • What does it take to work efficiently ?
  • The 7 C’s of communication.
  • Communication with distant teams.
  • The necessary skills to work in an intercultural context.
  • Case studies analysis, experienced by the trainees

 

Group work on experienced case studies. Presentation of the results and discussion.

  

  • Understand the negotiation process
    • Describe the five stages of negotiation
    • Know how to prioritize and support
    • Check understanding

 

Le + de la formation : pédagogie interactive avec les apprenants, jeux de rôle et mise en situation et études de cas réels en groupe. Le stagiaire ressort avec son profil culturel.

 

Le + : la formatrice, d’origine danoise, diplômée d’un master en langues étrangères appliquées et d’un CESA en ‘Entrainement aux Responsabilités Managériales’ d’HEC. 

Project-manager international au sein d’une agence régionale de développement économique, directrice de communication et marketing, création de sa société spécialisée en formation et conseil en développement international.  Formatrice pour des cadres et dirigeants qui travaillent à l’international (Management, Expatriation, coopérations internationales, fusions et acquisitions).

En 2009, élue ambassadeur auprès de la Commission européenne sur le programme FAME, The European Network of Female Ambassadors Entrepreneurship. Parle couramment anglais, allemand et français et le danois.